Pages

Subscribe:
Welcome .. Hope you will enjoy with my blog . Don't forget to be my followers :)

Labels

Cuti (9) Interest (10) Menci (6) Merapu (13) Pengajaran (9) Pengawas Sekolah (7) People (7) Photos (23) School (27) sick (3)

09 March 2012

Semester 1 Spotcheck

MasyaAllah. Lama betul saya tak update blog sebabnya tak ada cerita yang menarik pun. Minmggu lepas saya ke Kolej Matrikulasi Perak (KMPk), Gopeng selama 2 hari 1 malam. Okay, matrik mesti lah best. Siap dapat t-shirt matrik lagi tu! Ohsem.. Kami diberikan penerangan macam mana nak masuk kat sana suatu hari nanti InsyaAllah..

Okay hari ini hari Jumaat, bermakna Sabtu ini dah start cuti untuk semester pertama. Seminggu! Exam baru je habis hari semalam (Khamis). Alhamdulillah, everything gonna be alright cuma tengok je la keputusan pertama saya untuk tahun ni nanti.
Cuti seminggu ni khas untuk siapkan kerja Biologi je la. Penat la nak buat PowerPoint ni. Tapi nak buat macam mana, dah tanggungjawab sebagai pelajar jadi terpaksala buat T_T
Saya nak cerita sikit pengalaman mengeledah barang orang ataupun bahasa yang agak sopan "spot check". Memaklumkan hari Jumaat hari ini merupakan hari terakhir persekolahan cikgu disiplin biasanya akan melakukan spot check. Amalan ni memang diamalkan sejak azali saya masuk sekolah ni. So, siapa yang tak reti-reti bahasa dok bawak barang larangan kebetulan terkantoi, nasib kau laaa..

Ketua pelajar, 2 orang pengawas lelaki dan 2 orang pengawas perempuan (termasuk saya) ditugaskan untuk membuat spotcheck sebuah kelas yang popular dengan kenakalannya dan sering menjadi perbualan hangat cikgu-cikgu di bilik guru. Pengalaman buat spotcheck ni mak aih! Macam-macam ada dalam beg dan poket mereka boleh kata tak sanggup nak check lama-lama.

Kebetulan saya dan rakan yang melakukan spot check di kelas tersebut tak menemuni apa-apa barang yang dilarang. Tiba-tiba...
Ketua pelajar terjumpa phone. Haaa... Kantoi! Phone nokia touch screen pulak tu kan. Memang dah tak bagi balik la sampai bila-bila. Habis lah kau... Siapa suruh bawak benda yang dilarang. Tak reti bahasa =.=
Ok tu je la kot pengalaman saya mengeledah barang orang. Memang thrill!