Pages

Subscribe:
Welcome .. Hope you will enjoy with my blog . Don't forget to be my followers :)

Labels

Cuti (9) Interest (10) Menci (6) Merapu (13) Pengajaran (9) Pengawas Sekolah (7) People (7) Photos (23) School (27) sick (3)

01 July 2011

Apahal Teruk Sangat Hang Ni?

Assalamualaikum. Pekabo hangpa? (motif Perak + Kedah =.=)

Semangat nampak?

OHMAIGOD kejohanan sukan dan balapan petang semalam tak semeriah tahun yang sudah. Apa cita? (Ek eleh, kau tak tolong buat apa nak cakap banyak) So fricking bad.. Disebabkan kelam kabut nak datang ontime petang semalam segala benda yang saya dah planning dari awal nak bawak at last tertinggal di rumah pulak! Hadui.. Mane tak hangin.. Di sebabkan itu saya mogok tak nak masuk acara lari 100meter dan bla..bla..bla.. Tak ada masa nak mogok just sebabkan itu. Pasal lari tu.. Ehem no comment. Seriusly camera tertinggal di rumah dengan tidak sengajanya sebab nak cepat otak pun jadi cepat sampai ter-skip benda yang penting bagi saya. So, disebabkan itu, maka tiadalah gambar paparan yang saya nak tayangkan ye.. Kalau nak tengok sangat cari lah facebook siapa-siapa yang rajn+active upload gambar sekolah. Tak payah tanya saya masuk apa boring dah jawab soalan yang sama. Saya tak masuk apa-apa pun. Even masuk pun sure tak menang.

Can you see that? Tak ada satu pun emas.
Ehh, bola pun kau masuk? Grrr =.=" that's not mine lah! Abang saya punya tuhh. Berzaman dah benda alah tu duduk kat bilik saya =.=' bersih dan suci + penuh dengan habuk entah datang dari mana (tetamu tak diundang). Banyaknya kau menang? Not at all yang belakang-belakang tu abang-abang saya punya okay. Yang kulup-kulup binatang ape entah jenama plastic je tu saya punya okay. Penat tuh kutip dari tadika sampai la ni.. Haha sudah la nak muak dah taip macam gitu. For me bila menang sungguh-sungguh nak buat lagi sekali tapi bila dah kalah putus asa je la... Waktu muda remaja badang sekeping-sekeping lagi boleh la lari macam melayang atas tanah tapi la ni.. Dah berkilo-kilo pak ooii!! Banyak yang saya kutip pun acara lari je.. Lari senag je macam releasekan tension la ibaratnya larilah sekuat mana tenaga yang kau ada. seperti biasa lah bila sukan, keesokan harinya mestilah cuti kan? Cuti peristiwa la apa lagi. Hekleh, cuti sehari je pun. Tak terasa apa weh bila penat seharian berjalan sana sini (jalan kat padang je) dengan panas macam kat planet bumi (memang bumi pun).
Sungguh penat.. Sumpah saya tak study langsung start hari Khamis, Jumaat and mungkin hari Sabtu hari-hari tersebut merupakan public holiday untuksaya (paham-paham je la) sungguh luar biasa nak periksa buat perangai macam gini. Biar lah, penat tak terkata. Sabtu ni pulak Larian 1Malaysia. Makin cerdas dan cergas la otak saya lepas ni sebab badan cergas otas cerdas. Haha peribahasa terbaik. Hopefully bertambah semangat la saya study sorang-sorang di rumah lepas ni tanpa gangguan dengan jayanya.
Back to the point actually saya bukanlah nak story pasal sukan tapi analisa Peperiksaan Pertengahan Tahun saya yang merundum jauhnya daripada Ujian Topical haritu. Soalan makin lama-makin susah dan makin lama makin banyak formula-formula maths+science yang perlu diingat jenuh kepala otak ni asyik kena berpantang je. Perpantang gelak, berpantang minum air Coca-Cola yang bervitamin, (vitamin apekejadah) makan kepala ikan, (ikan paus) membaca majalah atau tv hiburan, makan asam dan banyak lagi lah terutamanya komik! Dah lama mengidam nak start baca komik Gempak yang dibeli guna duit sendiri. Hadui.. Cepat lah keluar daripada seksaan ni. Rindu nak melakukan segala yang tersenarai itu tadi. Orang mengandung pun berpantang 2 bulan je. Saya? 10 bulan! Haha.. Jangan ketawa, jatuh berketul-ketul markah exam satu persatu menurun habis.. Before exam tu sungguh-sungguh study math sebab banyak formula yang lepas-lepas tu dah tak ingat. 2,3 jenis buku saya praktikkan tapi still tak boleh dapat A! Grr.. Tapi yang saya tak puas hati dengan budak cina classmate saya nih, math mereka senti kelasa tertinggi dalamas. I just said. Hangpa ni orang ke apa? Nak kata study memanjang tak ada pun. Waktu cikgu tak ada dalam kelas asyik melukis je. Lantak hang lah..

Oh, alangkah indahnya apabila jadi seperti pelajar ini suatu hari nanti. Seronok tak terkata pakcik!! Lihat sendiri wajahnya.. Haha..
Tetapi tidak jika sebaliknya..
Malu weh!!
Masa depan panjang lagi..
Cik-gu? Memang tak ada kaitan dengan post kali ni. Next story okay! Tunggu!!!

0 voices: