Pages

Subscribe:
Welcome .. Hope you will enjoy with my blog . Don't forget to be my followers :)

Labels

Cuti (9) Interest (10) Menci (6) Merapu (13) Pengajaran (9) Pengawas Sekolah (7) People (7) Photos (23) School (27) sick (3)

10 August 2012

Kartun 90-an




Tara.....
.

.



Siapa ingat lagi kartun teletubbies ni? Untuk pengetahuan anda, sekarang ni kartun ni dah tak ada lagi ditayangkan di mana-mana channel. Kartun ni kalau tak silap saya wujud pada tahun 1997 hingga tahun 2002 tak kekal lama sangat macam kartun doremon.. Sungguh bukan perkara dongeng  yang saya ceritakan ini.. Setiap jam 8.00 pagi hujung minggu mesti saya dah bangun tengok TV2. Tu dia.. Bangun-bangun cerah mata tengok rakan-rakan teletubbies yang berwarna-warni itu.. 

Haha ini cerita 10 tahun yang lalu waktu saya masih berada di tadika.. Taksub sangat dengan kartun ni sampai  baju tido pun ada garmbar kartun teletubbies. Hari-hari mesti nak pakai  baju teletubbies. Saya suka kartun ni sebab dia banyak memberikan nila-nilai murni dan pengajaran yang tinggi (konon padahal saya mana tahu apa-apa masa tu) kartun ni baik, (macam saya) tak ada menunjukkan aksi-aksi ganas macam naruto, yu-gi oh dan lain-lain.. Dan kartun ini juga lebih menonjolkan kepada alam sekitar (flora dan fauna) seperti bermain dengan haiwan peliharaan, melihat persekitaran  tumbuh-tumbuhan yang hijau, bukit yang indah. Tenang hati saya tengok kartun ni tak ada la nak marah-marah macam cerita naruto tu mengarut je.. Ada kuasa la, merepek je. 



.

.


.


.

Siapa-siapa yang belum pernah tengok lagi kartun ni nah, sini ada