Pages

Subscribe:
Welcome .. Hope you will enjoy with my blog . Don't forget to be my followers :)

Labels

Cuti (9) Interest (10) Menci (6) Merapu (13) Pengajaran (9) Pengawas Sekolah (7) People (7) Photos (23) School (27) sick (3)

06 December 2010

Kuala Lumpur memang terbaik

Ingat tak post sebelum ni saya cakap nak pergi Kuala Lumpur kan .
Ha , ni semalam saya bertolak pukul 7 pagi dari rumah ke Kerinchi . Sampai di Kerinhci tu tepat jam 10 pagi di kawasan Plaza Pantai . Sepanjang di lebuh raya tu kami singgah sekejap di R&R Ulu Bernam nak sarapan pagi , saya pun mulanya tak tahu nak makan apa pagi tu lepas itu ternampak pulak kotiaw kat satu kedai di R&R tu . Nampak macam lain je kotiawnye , hitam pekat sehh emm tak tahu nak makan apa lagi , saya pilih lah kotiaw . Orang plus tu pun cedokkan kotiaw lepastu ayah pulak cakap dari belakang "tak payah , air tak ada kat kawasan ni .. Kita makan di tempat lain" Kami pun belah . Nasib baik tak ambil kotiaw tu tadi .. Orang tu pun macam marah je . Saya nampak dia buat muka macam marah je :p yala , dia dah cedokkan . Tapi nak buat macam mana , lagi pun kotiaw tu semalam punya kot . Tak fresh , lain macam je . Lagi pun air memang tak ada di kawasan tu so kita pun macam risau la bersih ke tak bersih .
Then berapa kilometer kemudian singgah pula di R&R Sungai Buloh makan di situ .
Boleh la sekadar untuk lapis perut . Makanan di situ tak ada lah sedap sangat lagi pun saya tak kisah , asalkan kenyang :D saya ambil kotiaw juga sebagai sarapan di R&R Sungai Buloh tu . Selepas makan kami meneruskan perjalanan . Kemudian sampai lah di Plaza Pantai tu .Kalau nak tau Plaza Pantai di mana carilah di Google :-) Saya di situ lama juga lebih kurang 1 jam setengah di Plaza Pantai tu , belajar pasal bisnes bersama Dr. Idrus dan Wan Anuar . Sebenarnya ikut parents je belajar ni sementara menunggu abang saya dari Gombak sampai untuk ambil saya bawa meronda-ronda di K.L Sentral . Mula-mula mau ke Pasar Seni , tapi abang memilih keputusan untuk memilih destinasi ke K.L Sentral sambil dipersetujui oleh saya . Hehehe ..
Lama juga la tunggu abang sampai . Yelah , naik LRT kann kalau naik kereta teruk juga , sesak sana sini . Kemudian kami [abang dan saya] bertolak dari Kerinchi ke K.L Sentral naik LRT je . Parents masih di Plaza Pantai .
K.L Sentral
Sampai di sana terus ke KFC jap makan kat sana , lama jugak la nak habiskan ayam KFC tu :p kendian mula-mula nak beli facial wash di Guardian tapi tak jumpa yang selalu saya pakai tu . Jadi jalan-jalan maka terjumpa la kedai biskut Famous Amos yang digemari oleh setiap lapisan masyarakat .
Beli 100 gram pasti mahukan 1 Kilogram pula . [ape saya ckp ni :p] (pihak Famous Amos , sila bagi komersial pada saya ye sebab tolong promote kan you punya barang) . Okay abang belanja Famous Amos ni . Kemudian jalan-jalan around K.L Sentral tu . Lepas tu abang pula nak beli sendel , so saya ikut lah . Dekat sejam kot dia pilih sendel baru la dapat . Tokeh kedai kasut tu pun buat muka bila nak bayar , macam marah je . Biasa lah , cina .. Then saya complain pada abang saya "apalah orang macam tu" abang cakap , "pemalas tu , tak nak buat kerja . Biarlah". Okay-okay dalam 2 jam kami berjalan , akhirnya balik ke Kerinchi semula menaiki LRT . Solat di Plaza pantai tu , kemudian balik lah . Sebelum pulang ke rumah tu abang bawa makan di kawasan tempat dia di Gombak Setia alang-alang nak hantar dia sekali di situ . Lauk di kedai tu semua ikan kembung . Wa ... Ok la tu . Finally ayah drive kereta balik rumah . Jam 6 petang sampai la di rumah . Penat dah time ni , lepas tu kawan parents pulak datang elok kami sampai je kat rumah . Mengeluh la jugak dalam hati "penatnyee :p" yalah , nak kene layan tetamu lagi dengan mengantuknya . Saudara saya pun datang juga dari Kedah dan Ipoh tinggal di sini beberapa hari :-)
p/s : esok awal muharam , jangan lupa baca doa awal dan akhir tahun ! :-)

5 voices:

Faiz said...

jalan2..huhu...tak kan g K.L sentral je..

p/s: Terima Kasih kerana sudi memberi komen di blog saya..Sebagai balasan saya membuat kunjungan balas ini ke blog anda..=)

****KLIK ENTRI TERKINI DISINI****

hans said...

wow
seronok lah berjalan2
famos amos kalau 1kg dah brapa RM kena ekk?
mahal tu

P/S : Review Filem : Aku Tak Bodoh Memang Tak Bodoh! Love F.A.M.I.L.Y!

P/S : Cek Nuffnang Dah Sampai..Yehaa!

Hidayah Ahmad said...

Faiz
Kesuntukan masa .

Hans
1kg tak tau lah pulak berapa harga ;p
tp kalau 100gm RM15 . Memang mahal , tp sedap

Gadis Kampung said...

salam maal hijrah semoga hidup awak lebih ceria

Hidayah Ahmad said...

Terima kasih , selamat tahun baru :-)