Pages

Subscribe:
Welcome .. Hope you will enjoy with my blog . Don't forget to be my followers :)

Labels

Cuti (9) Interest (10) Menci (6) Merapu (13) Pengajaran (9) Pengawas Sekolah (7) People (7) Photos (23) School (27) sick (3)

01 July 2012

Coklat Cadbury Haram / Halal?

Tadi saya ada terjumpa info ni di Facebook. Klick untuk tumbesaran.


Terkejut saya dibuatnya. Mana tidaknya, coklat Cadbury salah satu coklat kegemaran dan yang selalu saya makan. Pelik, pada bungkusan tu sah-sah ada cop halal Jakim kenapa pula haram? Well, kalau tak pasti pada sesuatu jangan ikut buta-buta. One more thing, halal haram bukan boleh dibuat main kerana ianya membawa kepada darah daging kita. Jika halal dan sucinya makanan itu maka sucilah hati kita dan jika haramnya makanan itu, maka rosaklah akidah kita. Tanpa berfikir panjang saya terus buat kajian carian sehingga saya jumpa blog ni http://warghh.blogspot.com/2011/09/produk-cadbury-tidak-halal-dibuat-di.html . Boleh click disitu..

Sekian..