Pages

Subscribe:
Welcome .. Hope you will enjoy with my blog . Don't forget to be my followers :)

Labels

Cuti (9) Interest (10) Menci (6) Merapu (13) Pengajaran (9) Pengawas Sekolah (7) People (7) Photos (23) School (27) sick (3)

05 December 2009

tanda malaikat maut hampir ngan kita.

Ini adalah tanda-tanda awal dari Allah SWT kepada hambanya dan hanya akandisedari oleh mereka yang dikehendakiNya
Semua orang Islam akan mendapat tanda ini cuma sajamereka sedar atau tidak.
Tanda hampirnya mati.
Tanda ini akan berlaku lazimnya selepas waktu Asar. Seluruh tubuh iaitudari hujung rambut sehingga ke hujung kaki akan mengalami getaran atauseakan-akan mengigil.Contohnya seperti daging lembu yang baru saja disembelih dimana jikadiperhatikan dengan teliti, kita akan mendapati daging tersebutseakan-akan bergetar.
Tanda ini rasanya lezat dan bagi mereka yang sadar dan berdetik di hatibahwa mungkin ini adalah tanda mati, maka getaran ini akan berhenti danhilang setelah kita sadar akan kehadiran tanda ini.
Bagi mereka yang tidak diberi kesedaran atau mereka yang hanyut dengankenikmatan tanpa memikirkan soal kematian, tanda ini akan lenyap begitusaja tanpa sembarang manfaat.
Bagi yang sedar dengan kehadiran tanda ini maka ini adalah peluang terbaikuntuk memanfaatkan masa yang ada untuk mempersiapkan diri dengan amalandan urusan yang akan dibawa atau ditinggalkan sesudah mati.
Tanda 40 hari sebelum hari mati
Tanda ini juga akan berlaku sesudah waktu Asar. Bahagian pusat kitaakan berdenyut- denyut. Pada ketika ini daun yang tertulis nama kita akangugur dari pokok yang letaknya di atas Arash Allah SWT.
Maka malaikat maut akan mengambil daun tersebut dan mulai membuatpersediaannya ke atas kita, antaranya ialah ia akan mula mengikuti kitasepanjang masa.
Akan terjadi malaikat maut ini akan memperlihatkan wajahnya sekilas laludan jika ini terjadi, mereka yang terpilih ini akan merasakan seakan-akanbingung seketika.
Adapun malaikat maut ini wujudnya Cuma seorang tetapi kuasanya untukmencabut nyawa adalah bersamaan dengan jumlah nyawa yang akan dicabutnya.
Tanda 7 hari
Adapun tanda ini akan diberikan hanya kepada mereka yang diuji denganmusibah kesakitan di mana orang sakit yang tidak makan, secara tiba-tibaia berselera untuk makan.
Tanda 3 hari
Pada ketika ini akan terasa denyutan di bahagian tengah dahi kita iaitudiantara dahi kanan dan kiri. Jika tanda ini dapat dikesan, makaberpuasalah kita selepas itu supaya perut kita tidak mengandungi banyak najis dan iniakan memudahkan urusan orang yang akan memandikan kita nanti.
Ketika ini juga mata hitam kita tidak akan bersinar lagi dan bagi orangyang sakit hidungnya akan perlahan-lahan jatuh dan ini dapat dikesan jika kitamelihatnya dari bahagian sisi.
Telinganya akan layu dimana bagian ujungnya akan beransur-ansur masukkedalam.
Telapak kakinya yang terlunjur akan perlahan-lahan jatuh ke depan dansukar ditegakkan.
Tanda 1 hari
Akan berlaku sesudah waktu Asar di mana kita akan merasakan satu denyutandisebelah belakang iaitu di kawasan ubun-ubun di mana ini menandakan kitatidak akan sempat untuk menemui waktu Asar keesokan harinya.
Tanda akhir
Akan terjadi keadaan di mana kita akan merasakan sejuk di bagian pusat danrasa itu akan turun ke pinggang dan seterusnya akan naik ke bahagian halkum.
Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah Syahadah dan berdiam diridan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembalikepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.
Ketika ini hendaklah kita terus mengucap kalimah Syahadah dan berdiam diridan menantikan kedatangan malaikat maut untuk menjemput kita kembalikepada Allah SWT yang telah menghidupkan kita dan sekarang akan mematikan pula.

0 voices: