Pages

Subscribe:
Welcome .. Hope you will enjoy with my blog . Don't forget to be my followers :)

Labels

Cuti (9) Interest (10) Menci (6) Merapu (13) Pengajaran (9) Pengawas Sekolah (7) People (7) Photos (23) School (27) sick (3)

16 August 2011

Nikmatnya Bulan Puasa :D

Fuhh.. Menarik nafas lega... Banyak dugaan yang ditempuh hari ini. First of all, pagi-pagi lagi dah lambat ke sekolah. Jam 7.15 baru sampai dah la pagi tu bertugas jaga pagar sekolah. Malunya datang lambat. Pengawas pulak tu.. Semalam elok ja datang awal harini macam tak da mood je dengan tidur lambatnya malam semalam terawih sampai 14 rakaat pagi tu mula la rasa pening-pening bergerak pun slow motion ja.. Haih.. Tidak cukup sekadar itu, selepas beberapa minit bunyi loceng 7.20, kumpulan pengawas bergerak dari pagar sekolah menuju ke tapak perhimpunan sudah la masa kami berjalan tu pengawas lelaki sedang baca doa, saya include dua orang lagi pengawas senior pun dengan selambanya berjalan menuju ke barisan kelas masing-masing kebetulan pulak ada tiga orang pengawas junior berhenti sewaktu bacaan doa and then selepas itu penolong kanan pulak berucap dan dengan terang-terangnya memarahi kami. (Saya dan dua orang lagi senior) sebab tak menghormati bacaan doa. Mula-mula tu memang terasa nak berhenti tetapi bila lihat senior dua orang tu berjalan dengan selambanya saya pun ikut lah lepas tu tak pasal-pasal kena marah. Haha padan muka. Mentang-mentang la mereka tu senior kau, benda yang tak elok pun kau nak ikut eh? Apa-apa sahajalah engkau Hidayah...Selepas pehimpunan tu pula datang pengetua berdiri di hadapan saya uish mahu tak terkejut. Pengetua tuhhh... Mula-mula ingatkan pengetua nak lalu mana-mana tapi rupanya stop depan saya. Beliau melihat tag nama saya lepas tu beliau menyebut "Hidayah.. Tingkat berapa?" Me reply him "Aaaa... 3Sarjana" beliau bertanya lagi "Percubaan okay?" Saya membalas "Aaaa.. Alhamdulillah okay" beiau tidak berputus untuk bertanyakan soalan "ada gagal?" saya menjawabnya dengan yakin "em! Tak ada!" Tanya beliau lagi, "Haritu berapa A?" saya membalasnya dengan muka yang cuak "Err.. #A..." beliau bertanya lagi "Apa yang A?" saya balas lagi "Aaaa... #$%*&$$#!!!@#@#$^ dengan *&^%^%%^$$%$#$%#%$#" haha macam banyak je A nya dalam hati saya berkata :p dalam pada masa yang sama malu jugak. Hurrr.. Lepastu pengetua bertanyakan soalan begini pulak, "Yang lain apa?" saya menjawabnya dengan selamba "^$#$@ A, %^$%#%# B dan bla..." Beliau masih belum berputus asa menanyakan soalan " Apa Yang paling teruk sekali?" Saya membalas lagi " Aaaa... $%#%$ dengan &^%^&" Beliau beertanyakan soalan yang terakhir "Boleh dapat 8A tak ni nanti? Usaha lagi ya! Nanti saya nak lihat! Wau.. saya berkata "InsyaAllah...." Fuhh menarik nafas lega kerana soalan cepumas sudah berakhir.

Kesimpulannya di sini, banyak soalan yang saya jawab saya dahulukan dengan perkataan Aaaa... That's mean saya nervous lah tu dah la bercakap Face to face dan bukannya beliau bercakap di hadapan khalayak ramai.. Petang itu pula ............... Grrr dugaanyaa.. Tak tahu nak kata apa dah In everyday life tak sah kalau tak buat mistake kalau nak kira pahala berapa sahaja yang kita dapat kalau nak dibandingkan dengan kesalahan yang dilakukan. Harapan saya adalah untuk jadikan hari esok lebih baik daripada harini ini.. Cheer up! ^^

0 voices: